Direktlänk till inlägg 31 december 2019

You take me to another world. del 3

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag.

- Självklart får du det!, säger han och ler.

Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel.

Han tar min hand och håller den.

- Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han.

- Och hur många gånger har du sagt det till tjejerna?, frågar jag.

- Faktiskt första gången, säger han.

Jag ler och säger:

- Därför att jag inte är som alla andra tjejer. Jag gillar inte att vara bland tjejer så ofta, bara de som är originala, säger jag.

- Hur menar du? Varför gillar du inte att vara med tjejer?

- Därför att det ör mindre drama bland killarna, svarar jag.

- Nu är du så igen, jag fattar inte vad du säger, säger Cameron och skrattar.

- Därför att tjejer är mer... stressad över killar och sina tjejkompisar, de blir avunsjuka så lätta. Medan killarna ta det lugnt och gör vad de vill, säger jag. Det är därför jag är med killar, säger jag och ler.

- Har du inga tjej kompisar alls?, frågar Cameron.

- Jo, en...


- Vad heter hon då?, frågar han.

- Haha, varför är du nyfiken?, frågar jag.

- Jag vill bara veta.

- Hon heter Jane, säger jag och ler. ... Så hur blev du prins?, frågar jag honom efter.

- Vi var tretton... Tristan, jag och mor var här. Vi glömde bort fika och blev hungriga så Tristan gick och blockade bär. När jag och mor lekte så plötligt ramlade hon på golvet, hon andades lite. Jag blev häpen, jag hämde en läkare. Min folket i byn tycker att jag är en hjälte för att jag räddade livet på mor.

- Så, om du inte hande sagt till läkaren så hade din mor...av lidit. Får jag fråga dig hur din mor dog?, frågar jag honom.

- ...Hon dog av en sjukdom, säger han men en klump i halsen.

- Jag beklagar....

- Vi leker en lek!, säger Cameron och ler.

Han ställer sig upp och räcker mig en hand, jag tar tag i den och ställer mig upp.

- Vad för lek?, frågar jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

- Vi måste till din morfar, nu, säger Aaron och ställer sig också upp. Jag nickar. Vi kliver sätter oss i hans bil och han börjar köra igen. Jag kan inte tro att Aaron...slickade mig...., tänker jag och rodnar. Det bubblar i hela mig och jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards