Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Welcome to reality del. 7

Av everythingisnothingwithoutlove - 26 februari 2012 19:30

- Bra!, säger Tyler och tittar på en stor klocka som är bakom mig. Du börjar om femton minuter, ska du inte förbereda dig?... Om du har shemat förståss.

Vi båda skrattar.

- Hah, jag idag har jag shemat med mig!... Efter att jag inte var med på matten har jag nu fått femton sidor läxa, jag kan ju inget om matte... otur!, säger jag och ler.

- ...Är det då ok om jag erbjuder dig en gratis matte lektion hemma hos mig?

- Visst, svarar jag och ler.

Jag sitter där tills det är två minuter var tills engelskan ska börja.

Jag säger hejdå till Tyler och sedan går till engelskan.

Vi engelska med en av college grupperna...Jacobs grupp.

Det finns bara en ledig plats kvar och den platsen är jämte...CAT...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag går surt och sätter mig jämte henne utan att säga ett ord.

- Hej, hora, säger hon och ler för sig själv.

Jag skulle nog kunna ta fram en sax och hugga henne i hennes hjärna eller något... helst överallt och sedan var hon död.

" Bitch", tänker jag.

Utan att säga ett ord sitter jag där hela lektionen.

Sedan har vi gymnastik.

Jag går med Emma till gymnastiksalen och byter om, som vanligt delar vi planet med hans college grupp.

Vi sätter oss på lektaren medan gympa läraren pratar om något.

Efter gympan har vi lunch.

Jag går med Emma till matsalen, efter vi har tagit mat går vi och sätter oss på det bordet vi alltid drukar sitta vid.

- Hur är det?, frågar Emma.

- Vad är det?, frågar jag tillbaka förvirrad.

- Hur mår du...om Jacob?

- Vet inte...

Plötsligt ser jag Tyler komma mot oss.

- Hej damer, säger han och ler.

- Hej, säger jag och Emma.

- Vad har ni för lektion på slutet av dagen?, frågar han.

- Vi har bild, svarar Emma.

- Ok, då väntar jag på dig där utanför, säger Tyler och ler.

- Toppen, säger jag och ler tillbaka.

- Ok, jag måste gå till lektionen, ses sen då, säger Tyler och går.

- Hejdå, säger jag efter.

- Är det något på gång?, frågar Emma och blinkar.

- Nej, säger jag och ler.

Emma börjar fnissa.

- Kan du säga till Jane att jag ska svara hos en kompis som ska hjälpa mig en matte läxorna?, frågar jag Emma.

- Visst, svarar hon.

- Tack!

Efter bilden har slutat, skolan har slutat ser jag Tyler vänta på mig utanför.

- Hej!, säger jag och ler.

Han kramar mig och hälsar:

- Hej på dig med!, säger han och avslutar kramen.

- Hur har det gått för dig då?, frågar jag intreserad.

- Bra, för dig då?

- Bra.

Vi går till parkerings platsen.

- Här är vi, säger Tyler och pekar på en snygg silvrig volvo.

- Snygg, säger jag och ler.

- Haha, tack, säger han och öppnar bildörren åt mig.

- Tack!, tackar jag och sätter mig i bilen.

Han går och sätter sig i bilen och börjar köra.

- Hur långt ifrån skolan bor du?, frågar jag vänligt.

- Ungefär sex kilometer ifrån, svarar han.

- Det är ganska långt.

- Det är inte så långt för mig, säger han och ler.

När Tyler stannar bilen ser jag ett vitt hus med många växter runt.

 

- Fint ni har det, säger jag och går ut från bilen.   

- Tack, mina föräldrar äger en godis affär i lilla torg och de tjänar mycket, så de bestämde för att köpa ett stort hus.

- Jag tycker att det är ganska normalt... storleken på huset alltså.

- Normalt? tre våningar med femton rum?

- Haha, du vill inte se mitt hus, säger jag och ler.

Vi går in och tar av oss jackorna.

Tyler tar min hand och leder mig mot en vardags rum.

- Du kan sätta dig ner, säger han och sätter sig på en soffa framför mig.

Jag går och sätter mig jämte honom.

- Femton sidor va?, frågar han och ler snett.

- Yepp, säger jag och suckar.

- Jo, vill du ha något att dricka? Äppel juice, cola eller fanta?, frågar han och går till ett kök vid sidan om mig.

- Äppel juice tack, säger jag och ler mot honom.

- Ska bli, säger han och öppnar ett kylskåp.

Han tar fram juice paket och en burk cola.

Jag öppnar min väska och tar upp mateboken, ett sudd, en penna och lägger det på bordet framför mig.

Tyler kommer med en burk cola, ett glas äppel juice och ställer det på bordet.

- Tack, säger jag och dricker en klunk av juicen.

- Så vad är det för läxa?

- Geo...um..geo någoting, säger jag osäkert medan jag letar efter sidan jag ska jobba med i matte boken.

- Geometri, säger Tyler.

- Geometri, ekar jag efter.

Vi skrattar.

Matten tog två timmar och sedan är jag klar.

- Tack, för hjälpen!, säger jag och kramar honom.

- Det är lugnt, säger han och ler.

Jag avslutar kramen och ställer mig upp från soffan.

Tyler gjorde samma sak och sedan går vi till hallen.

- Dags för mig att åka hem, säger jag och ler.

- Ja, men vi ses imorgon, säger Tyler efter.

- Tack, jag har haft det trevligt här.

- Det är bra det.

Vi tar på oss ytterkläderna och sedan går vi ut till bilen.

Vi sätter oss i bilen och sedan börjar Tyler köra.

När vi är utanför huset kramar jag honom och säger:

- Tack, mattelärare, säger jag och blinkar mot honom.

- Haha det gör inget, säger han och ler.

- Ja, ses imorgon. Hejdå, säger jag och vinkar mot honom.

Han ler mot mig och sedan kör iväg.

Jag springer in i huset.

- Hej!, säger jag glatt.

- Hej!, hör jag Emmas röst i köket.

- Du kommer presis i tid!, säger Jane.

Jag hänger snabbt undan min jacka och min väska.

Sedan går jag in i köket.

Där sitter Emma, Jacob och Jane och börjar äta.

Jag går och sätter mig på min plats framför Jacob.

- Hej, säger Jacob hest.

Jag försöker att inte titta på honom men kan inte låta bli.

Hans ögon är röda, han har ruffsigt hår och ser trött ut.

Jag tar ett ljupt andetag och börjar äta utan att hälsa tillbaka.

- Så hur gick det med Tyler Jones?, frågar Emma och fnissar.

- Bra, han är bra på matte, säger jag och ler.

- Eller gjorde ni något annat än matte?, frågar hon retsamt.

Jag tittar snabbt på Jacob, han biter ihop käkarna och knyter hans knyt näve, han verkar arg.

Jag tittar på Emma.

- Neeej, han hjälpte mig bara med matte läxorna, säger jag och stoppar i mig maten.

När jag har ätit klart går jag till mitt rum.

Jag tar fram mac laptoppen och loggar in på facebook.

Mia är inloggad.

Mary Williams skriver:

Hej kära syster!  


Mia Williams skriver:

Hej! Jag saknar dig!  Vet du vem som kommer på nästa måndag!?...  


Mary Williams skriver:

Nej...VEM!?  


Mia Williams skriver:

Ethan!... Han är sååååååå söt!


Mary Williams skriver:

Men DU kan inte dejta honom. Han är mycket äldre än dig och att han är vår kusin... plus att han är kaxig!  


Mia Williams skriver:

...Men han är snygg... .....du har ju kysst honom många gånger!?....  


Mary Williams skriver:

Påminn mig inte!!! ....  Jag var en ung idiot ok?


Mia Williams skriver:

Haha ja, för typ två och en halv månad sedan!...just sayin'!  


Mary Williams skriver:

Haha. Du är min lilla syster, du är bara 14 så jag vill inte att du ska vara med Ethan som är 18! Ta hand om dig, han är en idiot!


Mia Williams skriver:

Joo... mamma säger att du MÅSTE komma till LA när de kommer.... Ok vi byter ämne, hur går det?


Mary Williams skriver:

WHAT!? Jag vill inte träffa Ethan?...


Mia Williams skriver:

Mamma har redan köpt flygbiljetter.


Mary Williams skriver:

Ugh! Ok... på måndag kommer han. När måste jag flyga dit? Vilken tid?


Mia Williams skriver:

Söndag klockan 12:00 flyger du. Ses när du kommer hem!!   Bye!!  


Sedan är Mia utloggad.

Jag loggar ut från facebook och stänger av datorn.

Klockan är åtta.

Jag går och gör iordning mig och sedan går jag och lägger mig.


NÄSTA MORGON:

*Piiiiiiiip*

Jag stänger av klockan och sedan går jag snabbt upp, jag är pigg idag, vet inte varför.

Jag går till toaletten, kammar håret, borstar tänderna och sedan sminkar mig lite.

När jag är klar går jag till garderoben och letar efter kläder som jag kan ha på mig.

Sedan tar jag min väska och går ner till hallen.

Efter jag har tagit på mig jackan och skorna går jag till busstoppen.

Som vanligt kommer jag tidigt.

Jag hoppar av bussen och sedan går in i skol byggnaden.

Jag sätter mig på en tom bänk och tittar på mobil telefonen.

Klockan är halv åtta och skolan börjar åtta.

- Ugh..., andas jag ut.

Tio minuter efter kommer Emma mot mig.

- Hej!, säger jag och ler.

Emma sätter sig på bänken och ler mot mig.

- Hej!, säger hon.

- Vad har vi för lektion efter?, frågar jag.

- Vi har Engelska.

- Ok.


LÖRDAG:

- Du har glass på läppen, säger Tyler och torkar bort det med hans finger.

Det kittlas och jag undviker att skratta.

 

- Men jag måste hem nu, jag måste packa, säger jag och ler.

- Ska du åka bort någon stans?

- Jag ska till hem till LA.

- Men du kommer väl till homecoming?

- Ja, säger jag och ler.

Efter Tyler har kört mig till huset springer jag upp till mitt rum och börjar packa.

Jacob vet inget om det, bara Emma och Jane.

När jag har packat går jag och lägger mig.

Jag och Tyler har varit hela dagen idag, klockan 11:00 till 21:00.

Vi har tittade på The Spongebob Squarepants Movie, rätt barnsligt men roligt, det är meningen.

Sedan har vi haft godisäta tävling och så vidare....


NÄSTA MORGON 08.00:

Det är fyra timmar kvar tills planen ska flyga.

Jag behöver inte packa något eftersom jag redan har så mycket hemma.

- Mary, kom vi måste åka nu!, ropar Jane nerifrån.

Jacob är inte hemma, han är någonstanns jag inte vet.

Jag skakar av mig tankarna och sedan går ner till hallen och tar på mig jacka och skor.

Sedan sätter jag mig i bilen som är utanför huset.

Jane kör, jag och Emma sitter i baksätet.

Vi pratar bort tiden.

När vi är framme är det vara en halv timme kvar.

Jag säger hejdå till Emma och Jane.

När jag äntiligen är hemma i LA igen åker jag med taxi hem.

Efter jag har betalat taxi chauffören går jag ut och ringer på dörren.

Någon öppnar snabbt dörren, det är Mia.

- MIA!!, skriker jag och ger henne en bamsekram.

- MARY!!, skriker hon.

- Mary?, hör jag mamma och pappa säga.

Jag och Mia avslutar kramen och sedan hälsar ocgh kramar jag mina föräldrar.

- Jag har saknat er!, säger jag.

- Vi har saknat dig med!, säger mamma.

- Mary, är det ok om jag och du byter rum?, frågar Mia.

- Ja,visst om du vill, säger jag och ler.

- Haha, bra för vi har redan gjort det.

 

Jag tittar chockad på dem.

- Och ni har inte frågat mig!, säger jag och puttar lätt på Mia.

Hon skrattar.

Mamma och pappa fattar inte skämtet.

- Förlåt älsking!!!, säger de skrämda.

- Haha, jag skojade!

 Sedan går jag in i huset och hänger av mig min jacka och tar av mig mina skor.

- Mia, nu måste vi ha en mys kväll!, säger jag och går till köket.

Mia går efter mig.

Jag tar fram chips, godis och läsk.

Sedan går jag och Mia till mitt nya rum och tittar på Wild Child.

Kvällen har varit såååå roligt.

Jag blir väldigt trött därefter och går och lägger mig tidigt.

- Mary?...Mary?..., hör jag en bekant röst.

Jag öppnar trött och sakta ögonen.

Jag ser inte riktigt vem det är.

- Vad gör du här så tidigt på morgonen, pappa?, säger jag trött.

- Va? Det är den snygga Ethan!, hör jag min kusin säga....

FORTSÄTTNINGEN FÖLJER!!!

 
 
Ingen bild

Moa

29 februari 2012 20:18

fortsätt snälla!!!!!!!!!!!11

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag. - Självklart får du det!, säger han och ler. Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel. Han tar min hand och håller den. - Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han. - ...

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

Ovido - Quiz & Flashcards