Alla inlägg under januari 2013

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt.

- Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe.

- Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar.

Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar.

- Lite, svarar jag och ler.

- Säg efter mig och sträck ut handennär du säger det,säger morfar. Han sträcker ut handen och säger: kolikitosa!

Det börjar brinna, en liten lägereld.

Jag ler, sträcker framhanden och säger: kolikitosa!

*booom!*, låter det högt.

Jag ser en stor brand. Det brinner jätte mycket...


- Abrakadabra!, hör jag morfar säga högt och branden slocknar.

- Förlåt! Jag visste inte..., innan jag han säga färdig meningen säger morfar:

- Det gör inget. Du måste fokusera på vart du vill att det ska brinna. Om du tittar runt om dig, kan det börja brinna runt om. Jag fokuserade på ett ställe på marken. Prova igen, säger morfar och ler.

Så det jag gorde fel var att jag kollade i skogen...

- Kolikitosa!, säger jag, jag sträcker fram handen och tittar på marken.

Sedan börjar det brinna, en läger eld som morfars.

- Bra!, säger han och ler.


Efter några timmars träning åker jag, Chase och Aaron tillbaka till mitt hus.

- Vad ska vi göra nu då?, frågar jag när vi är framme.

Jag låser upp dörren och går in.

Chase stänger dörren efter sig.

- Vad vill du göra?, frågar Aaron mig.

- Jag vet inte, svarar jag.


Ovido - Quiz & Flashcards