Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

If i had wings. del 8

- Vi måste till din morfar, nu, säger Aaron och ställer sig också upp.

Jag nickar.

Vi kliver sätter oss i hans bil och han börjar köra igen.

Jag kan inte tro att Aaron...slickade mig...., tänker jag och rodnar.

Det bubblar i hela mig och jag ryser till.

Aaron fnissar.

- Vad?, frågar jag.

- Du sa att du kunde bli van med det, säger han och skrattar.

Jag rodnar och slår honom lätt på armen.

- Ni sa aldrig till mig när ni blev klara, säger Chase i baksätet.

Det blir tyst i bilen...


- Varför attakerade hon mig?, frågar jag med en skakig röst.

- ... Vi pratar om det i huset, säger Aaron och stannar bilen.

Vi är utanför morfars bruna och gamla trähus.

- Kom!, det börjar snart regna!, säger Aaron när han öppnar dörren för mig.

- Tack, säger jag och går till huset.

Mossan och gräset är blött, det regnade tydligen hos morfar imorse.

Jag trycker på den gamla dörrklockan, *piiip*, låter den.

- Vem är det?, frågar morfar inne i huset, han låter som om att han är förkyld.

- Det är Hope, svarar jag och harklar.

- Nej men hallå, det var ju länge sedan vi träffades!, säger morfar glatt och öppnar dörren.

Han verkar alltid vara glad när han får träffa sin barnbarn.

- Hej morfar!, säger jag och kramar om honom.

- Det var sålänge sen!, upprepar han och ler glatt mot mig.

- Morfar, det var förra månaden vi träffades. Det var väl inte länge sedan, säger jag och ler.

- Karl, Riley blev attakerad av en demon. Hon tog nästan livet av Riley..., säger Aaron till morfar.

- Kom in, kom in, säger morfar och vi går in.

Jag och killarna sätter oss på morfars gamla soffa, han har haft den kvar sedan mormor gickbort, mormor valde den.

Morfar sätter sig på en fottölj med en kaffekopp i handen.

- Hope, du... du har blivit som mig, säger morfar och gör en min.

Den minen är mellan glad och ledsen.

- Vadå, en som du?, frågar jag.

Vad är det för fel på mig? Vad gör så att jag och morfar är lika?, det pirrar i min mage medan jag tänker.

- Vad menar du med det?, frågar jag igen.

Morfar suckar och säger:

- Du är halv häxa.


*piiip,piiip*, ringer min mobil.

Jag suckar och sätter mig långsamt och segt upp på sängen.

Idag ska jag träna troll formler med morfar. Han sa att han skulle vänta på mig,Chase och Aaron i skogen.

Jag går till köket och äter frukost, där är det dukat.

- Aaron, Chase? Du behöver inte duka för mig. Jag vill inte bli bortskämd, viskar jag.

- Men du kan vänja dig vid det, hör jag Aaron viska det precis jämte mig.


Det är vackert inne i skogen, det är varmt ute. Perfekt väder.

- Hope!, ropar morfar och ler glatt.

- Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe.

- Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar.

Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar.

- Lite, svarar jag och ler.

- Säg efter migoch sträck ut handennär du säger det,säger morfar. Han sträcker ut handen och säger: kolikitosa!

Det börjar brinna, en liten lägereld.

Jag ler, sträcker framhanden och säger: kolikitosa!

*booom!*, låter det högt.

Jag ser en stor brand. Det brinner jätte mycket...


FORTSÄTTNINGEN FÖLJER...

 
 
Ingen bild

någonbättreändu

16 juni 2012 17:50

Jag vill inte vara taskig men dina noveller är inte så bra och LÄR DIG SVENSKA om du ska skriva dem för du skriver fel OFTA!!!!

 
Ingen bild

Owner till någon som tror att du är bättre än mig

22 juni 2012 01:40

trevligt att veta liksom? jag får väl fan skriva vad elr hur jag vill? Läs fan inte mina noveller då för helvete idiot? -.- U Got broblem with that?

 
Ingen bild

någonbättreändu

26 juni 2012 19:39

Kalla inte mig idiot jag kan i alla fall svenska bitch

 
Ingen bild

Owner till någon som tror att du är bättre än mig

28 juni 2012 13:03

WTF?
vem är bitchen igentligen?
Om jag inte kan svenska läs inte mina noveller då vafan?
Du kollar in min blogg ibland, varför gör du det?
Jag kanske skriver fel ibland men det betyder inte att jag inte kan svenska?
Just sayin'

 
Ingen bild

Jonski.bloggplatsen.se

28 juni 2012 13:19

Okej det här var ju trevligt......( Kolla min blogg)

 
Ingen bild

någonbättreändu

4 juli 2012 10:43

seriöst du kan ju inte svenska du stavar ju inte rätt!!!!! du har jätte mycket grammatik fel om du nu ens vet vafan det är !!!!!!!!!!!1 jävla idiot!!!! eller ska jag skriva hor....

 
Ingen bild

BAJS

27 juli 2012 18:52

Låt henne va!

 
Ingen bild

BAJS

31 juli 2012 14:53

EYYY du någon ngtjpotfrdgerjåoh3jåo aa du gå fram till henne i den riktiga världen elr det kanske du inte vågar elr ja kom till mig ist om du vill ngt för det e fan konstigt om du vågra skriva på internet och inte vågar å fram till henne! Och hon e inte änns svensk dså ta dig i röven och dra åt helvete!!!!!!!!

 
spiritwaffle

spiritwaffle

8 augusti 2012 12:37

oh look an internet argument :3
this will be intresting *gets popcorn*

http://spiritwaffle.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag. - Självklart får du det!, säger han och ler. Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel. Han tar min hand och håller den. - Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han. - ...

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

Ovido - Quiz & Flashcards