Alla inlägg under september 2011

Av everythingisnothingwithoutlove - 30 september 2011 23:31

Adam skriver 21.30: Well... I just wonder if you would like to attend a dinner with me?

Wendy skriver 21.30: You mean a date?

Adam skriver 21.31: Yes..

Wendy skriver 21.32: Sure!

Adam skriver 21.32: See you at the resturant tomorrow at 19.00?

Wendy skriver 21. 33: Yeah, ok then see ya tomorrow gotta go bye!

*Wendy ut loggad*

Mamma ropar på mig utanför dörren.

Jag reser mig upp, går till dörren och öppnar den.

Där står mamma och ser stressad ut...

---------------------------------------------------------------------------------------------

- Mina klackar skor är förstörda!, skriker hon nästan.

- Ta det lungt mamma, du kan köpa nya imorgon, säger jag lungt.

Sedan kommer jag på att jag skulle först ha frågat mina föräldrar innan jag svarade ja till Adam.

- Mamma? ... Får jag gå ut med en kompis imorgon klockan 19.00?, frågar jag försiktigt.

- Jaa visst. Vad heter hon?, frågar mamma fullt av nyfikenhet.

- Ehm, det är en han och han heter Adam.

- Men ja visst får du det, svarar mamma.

- Tack så jätte mycket!!!!, säger jag och kramar henne.


Nästa dag:

Det är nu bara 1 timme tills jag ska gå på dejt med Adam.

Jag känner att jag inte kan vänta längre!...

Och så kommer jag på att jag inte har bytit om ännu.

Jag kyndar mig snabbt från sängen där jag satt och springer till resväskan.

Där rotar jag fram:

Jag tar på mig dem och fixar håret.

Då när jag blev färdig var klockan 18.45

Jag springer snabbt och tar mobilen och sen springer jag ut tar en taxi till resturangen.

När jag är framme betalar jag taxi chaufören, hoppar av och sedan går jag in i resturangen.

Där sitter Adam och väntar.

- Sorry I came late!!, säger jag oroligt.

- Take it easy, it was only me who was a bit early!

- Haha, ok..., säger jag och sätter mig ner.

 Sen beställer vi lite mat.

Efter vi har ätit frågar jag honom:

- How old are you?

- I'm 18... Or will be.Right now I'm 17. And you?

- I'm 15 and will turn 16, säger jag och ler.

- Ok, säger han och ler tillbaka.

- So what language do you talt more than english?, frågar jag nyfiken.

- I talk Svenska and Francias.

- Va!? Gör du!?, säger jag. Jag är också svensk!...


FORTSÄTTNINGEN FÖLJER...  

Av everythingisnothingwithoutlove - 25 september 2011 20:46

Jag är 15 år, jag heter Wendy och det här är jag:

Denna bilden tog Caitlin när vi var på stranden.

Jooo, Caitlin är min bästa kompis. Hon är 15 år:

Vi har inte varit med varandra på ett tag.

Det är den första veckan på sommarlovet.

Jag och mina föräldrar är på en semester på New York.

Jag är ensam barn så jag brukar få de sakerna som jag vill ha.

Just nu är klockan 13.00 vi sitter i en taxi.

Mina föräldrar och jag har bestämt oss att vi ska åka till en resturang.

När vi är framme utanför resturangen reser jag mig upp, går ut från taxin och går in i resturangen.

Mamma och pappa kom efter mig och så frågar pappa:

- Vad vill ni ha för något?, frågar han.

- Jag vill järna ha pommes, hamburgare och en liten coola, säger jag.

- Jag vill ha en hamburgare och en liten coola jag med, säger mamma.

Efter vi har beställt säger mamma att jag kan få bestämma en plats där vi kan sitta.

Då ser jag en söt kille. Han sitter mot fönstret med några killar i hans ålder, antagligen hans kompsar och äter.

Jag ser 3 platser lediga bakom killen.

- Där kan vi sitta!, säger jag till mina föräldrar.

Jag går och sätter mig direkt bakom honom och så lutade jag mitt huvud bakåt.

Sen krockades mitt huvud med den söta killens.

- Aj!, säger vi båda samtidigt.

" FY FAAAN VA PINSAMT!!", tänker jag.

Jag vänder mig om och håller handen för min mun.

- I'm so sorry!, säger jag lite rädd.

- It's fine! It was my fault, it was me who leaned back, säger killen och ler.

- But I also leaned me, säger jag och ler tillbaka.

- Adam, säger killen som tydligen heter Adam och sträcker fram en hand.

- Wendy, säger jag och tar hans hand och hälsar.

Efter vi har ätit och innan vi skulle gå ville Adam ha min email.

Jag gav honom min email innan jag och mina föräldrar skulle gå.

När vi är framme framför hotellet igen går jag till hissen och sen till rummet.

Jag har ett eget rum och mina föräldrar har ett annat framför.

Jag tar upp min laptop från resväskan och sätter på den.

Då loggar jag in på msn och sedan ser jag att Adam hade redan addat mig.

Han är inne så jag skriver: Hi!

Adam skriver 21.23: Hi!

Wendy skriver 21.23: How are you?

Adam skriver 21.24: Good and yu?

Wendy skriver 21.25:Good :)

Adam skriver 21.25: GOOD! :)

Adam skriver 21.30: Well... I just wonder if you would like to attend a dinner with me?

Wendy skriver 21.30: ... You mean a date?

Adam skriver 21.31: Yes..

Wendy skriver 21.32: Sure!

Adam skriver 21.32: See you at the resturant tomorrow at 19.00?

Wendy skriver 21. 33: Yeah, ok then see ya tomorrow gotta go bye!

*Wendy ut loggad*

Mamma ropar på mig utanför dörren.

Jag reser mig upp, går till dörren och öppnar den.

Där står mamma och ser stressad ut...


fortsättningen följer...





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards