Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

If I had wings. del 7

 

Vi sätter oss under ett träd.

- Vad har du short idag när jag har varit borta i skolan då?, frågar jag och slickar på glassen.

- Jag vakade över dig, säger Aaron och skrattar.

Jag ler.

- Du har glass på kinden, säger han och böjer sig närmare mig.

Han slickar bort glassen på min kind, jag känner hur min kropp ryser.

Aaron fnissar.

- Förlåt, jag var tvungen, säger han och ler.

- Jag kan bli van, säger jag och blir lite röd i ansiktet...

 

Han ler och kysser mig mjukt på läpparna, jag känner hans varma, tunga, den smakar vanilj.

Jag ryser till.

Åååh vad han är en bra kyssare!

- Jag älskar dig, säger han efter kyssen och ler varmt mot mig.

- Jag älskar dig också, säger jag och ler tillbaka mot honom.

Efter vi har ätit upp glassarna går vi till vattnet.

Jag står några meter ifrån honom, han ser verkligen ut som en ängel.

- Kom!, säger han och ler.

- Jag kommer!, säger jag och springer mot honom.

Han fångar mig och kastar mig i vattnet.

- Waaa!, får jag fram.

Aaron skrattar.

- Nu ska du få!, säger jag och skvätter vatten på honom.

Det är kallt i vattnet.

- Du fryser, säger Aaron och kramar mig.

- Det gör inget, jag klarar mig, säger jag och tittar på honom.

- Men du kommer att bli förkyld, kanske sjuk, sägerg Aaron.

- Nej, det kommer jag inte, jag lovar, säger jag och ler mot honom.

Jag vill inte att han ska oroa sig över mig, jag vill att han ska ha det roligt... Jag vill inte att han ska bry sig så mycket om mig.

- Aaron, jag kommer att må bra!

- Nej, säger han emot.

Jag skakar på huvudet och går ifrån vattnet.

Sedan tar jag på mig mina kläder och skor.

- Förlåt, säger Aaron jämte mig.

Vi går till hans bil och sätter oss.

- Det gör inget, jag vill inte att du ska bry dig för mycket om mig. Jag klarar mig på egen hand också, ska du veta, säger jag till honom och ler.

- Jag vet det, men jag bryr mig om dig, säger han och ler tillbaka, sedan kysser han mig på pannan. .... Jag älskar dig.

Han börjar köra hem till mig.

När vi är framme går jag av bilen...

- AHHHHHHHHHHHHHH!!, hör jag en kvinna skrika, hon springer ovanligt snabbt, mot mig... Hon ser verkligen läskig ut, hon klär sig i svarta kläder.

- Riley!!, hör jag Aaron skrika.

- Hon är desperat! Det kan vara lite svårt att göra av med henne!, hör jag Chase ropa jämte mig.

- Riley, spring därifrån!!!!, hör jag Chase och Aaron ropa.

Jag kan inte röra mig, jag är fast. Jag borde springa men jag är fast. Mina knän är för svara.

Hon kommer närmare och närmare, hjärtat bultar saktare och saktare, nu blir det svårt för mig att andas.

Chase tar tag i kvinnan och hon tar tag i mig.

Hon river mig på halsen ner till magen, det gör ont.

Smärtan växer i hela kroppen och jag faller ner på marken.

- Riley!, ropar Chase och Aaron.

Det blöder, jag blöder... mycket.

- AAAAHHH!, hör jag kvinnan skrika, der var Chase... han har gjort av med henne, hon blev till aska.

- Riley, Riley. Stanna med mig!, säger Aaron.

Hans vackra och fina leende är borta, de har blivit upp och ner vändt till ledsna.

- Chase, vänd dig om!, säger Aaron.

Chase tittar förvånat på Aaron.

- Nej! Nej! Du din!, klagar Chase och blir blek i ansiktet, han blir arg.

- För henne!, säger Aaron.

Chase går med tunga steg ifrån oss och blundar.

- Det kommer att göra lite ont, säger Aaron och sätter sig framför mig.

Han tar av mig min jacka och sedan min hoodie.

Jag försöker vänta mig om och titta om det är några som kommer gående förbi, men det går inte, halsen gör för ont.

- Oroa dig inte. Det kommer att göra on om du vrider på halsen. Vi är osynliga, säger Aaron och försöker le mot mig.

Men det blev ett misslyckat leende.

Han lutar sig mot min hals.

Jag känner hans tunga slicka mig, från halsen ner till magen.

Det svider mycket.

Han slickar mig tills såren inte är lika ljupa längre, sen smeker han mig.

Såren är borta, inte en liten enda sår har jag på min kropp längre.

- Tack, tack, tack!, säger jag och ger honom en stor bamse kram.

- Du behöver inte tacka mig, det är mitt jobb att skydda dig, säger Aaron och ler.

Denna gången ler han på riktigt.

- Men det behöver inte betyda att jag inte får tacka dig!, säger jag och skrattar.

- Jag älskar dig..., säger han och kysser mig mjukt på läpparna.

Hans tunga med mina, känns helt underbart.

- Säg till när ni är klara, säger Chase argt och går.

Efter kyssen ställer jag mig upp.

- Vi måste till din morfar, nu, säger Aaron och ställer sig också upp.

Jag nickar.

Vi kliver sätter oss i hans bil och han börjar köra igen.

Jag kan inte tro att Aaron...slickade mig...., tänker jag och rodnar.

Det bubblar i hela mig och jag ryser till.

Aaron fnissar.

- Vad?, frågar jag.

- Du sa att du kunde bli van med det, säger han och skrattar.

Jag rodnar och slår honom lätt på armen.

- Ni sa aldrig till mig när ni blev klara, säger Chase i baksätet.

Det blir tyst i bilen...

 

FORTSÄTTNINGEN FÖLJER!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag. - Självklart får du det!, säger han och ler. Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel. Han tar min hand och håller den. - Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han. - ...

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

Ovido - Quiz & Flashcards