Alla inlägg under november 2011

Av everythingisnothingwithoutlove - 6 november 2011 14:08

- Den var ju jätte snygg!!, säger Ulrik och skratttar. Jag kommer att sakna dig, säger han och pussar mig lätt på läpparna.

- Jag kommer att sakna dig med...

- Men ring mig om det blir ändrade planer, säger han och ler.

- Haha alright!


Hemma:

Jag ringer på dörren och mamma öppnar.

- Hej!, säger hon och kramar mig.

Jag kramar henne tillbaka.

- Hej!, säger jag.

- Caitlin är här, säger mamma...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Great!, säger jag tjurigt och går till köket för att dricka men halvägs såg jag Ciatlin och hennes mamma i vardagsrummet.

Jag fortsätter som om ingenting har hänt.

Efter jag har druckit går jag till vardags rummet och sätter mig på soffan jämte mamma.

- Så Caitlin berätta vad som hände, säger Caitlins mamma.

- OK, vi var i hotellrummet och Wendy sa till mig att hon skulle ut med Ulrik. Hon sa att jag skulle ljuga att hon skulle sova hos oss eftersom hon ville vara med Ulrik hela helgen.

- Det är inte sant! Du frågade mig aldrig något! Sen efter när jag kom tillbaka till hotellet var du och mamma inte i rummet!, säger jag argt.

Mamma och Caitlins mamma bestämde sen att de skulle diskutera om detta, så de gick upp till den andra våningen.

Då var det bara jag och Caitlin i rummet.

Caitlin kollar runt i rummet lite.

Då fick jag en idé.

"Jag kan spela in!"

Jag öppnar min väska sakta och tar fram kameran.

Sedan trycker jag på play och gömmer den under en kudde.

- Så... Varför gör du såhär mot mig?, frågar jag argt.

- Varför!? Varför!? Därför att du vet att jag också är kär i Ulrik och du frågar mig inte ens om jag ville följa med!?, säger Caitlin.

- Jag har ju frågat dig pom du vill vara med men du säger ju att du inte vill eller att du inte orkar, så inte mitt fel att du inte förljer med? Nu förstr jag varför du gav mig en örfil den dagen!

- Ha, det var värt det, säger hon och ler EVIL.

Sen kommer mamma och Caitlins mamma ner från den andra våningen.

De sätter sig på deras platser och börjar:

- Vi vill att ni ska förlåta varandra, säger mamma.

- Varför? Jag har spelat in och har beviset att jag har rätt!, säger jag och tar fram min kamera under kudden.

- Din Bitch!, säger Caitlin.

Jag trycker på "spara video" och sedan spelar jag videon för mamma.


NÄSTA MORGON:

*Riing Riiiiing Riiiiiiing*

Jag vaknar av att min allarmklocka ringer.

Klockan är ett.

Jag och Caitlin är nu ovänner och jag nu undrar hur detta ska gå när skolan börjar!

Mentorn sa att vi skullle få en ny tjej i klassen, jag kanske kan vara med henne istället.

Nu ska jag bara göra mig iordning och åka till kungsbacka.

Jag bad mamma först sa hon nej men sen sa hon att jag kunde spendera lite tid med Ulrik så jag ringde honom och sa att jag skulle komma innan koserten skulle börja.

Jag tar på mig jeans kjol, ett vitt linne med uppsatt hår och ett par lila converse.

När jag var framme vid kungsbackas tågstation var Ulrik där och väntade på mig.

- Hej!, säger han och kommer till mig.

Han ger mig en kram och sedan åker vi taxi till hans hus.

När vi är framme tar tar jag min väska och vi går ut från taxin.

Sedan går vi in.

- Wow va fin!, säger jag och ler.

- Haha tack, min mamma har fixat allt, säger Ulrik och ler tillbaka.

- Så, vart är dina föräldrar?, frågar jag.

- Mamma är på en resa med jobbet och pappa bor inte här de är skilda så..., svarar han.

- ...Jaha, säger jag.

- Ok, men nu går vi upp och gör iordning oss till konserten!, säger Ulrik och vi går upp till hans rum.

Jag lämnar väskan tar med mig kameran och sedan åker vi till konserten.

Först går vi till backtage och Ulrik repade lite av låtarna.

Då tog jag lite foto:

Sen bytte han om.

När Ulrik började spela och sjunga några låtar tog jag några foton:

När konserten är slut går Ulrik och byter sig om igen.

Jag går till tjejerna som väntar på att Ulrik skulle komma ut och frågade:

- Så, vad tyckte ni om konserten då?, frågar jag glatt.

- Bäst!, säger de medans vissa bara va förvånad och undarde vem jag är.

Sen kom Ulrik ut och alla började skrika.

- Kan du ta kort med de underbara tjejerna?, frågar jag honom.

- Anything for you beauti, svarar han och ställer sig framför kameran.

 

- Sååå random!, säger jag och börjar skratta ijäl mig.

Ulrik tog kameran och kollar på bilden.

- Asså så random!, säger han och börjar skratta han med.

Sedan går vi in igen och packar upp.

Det blir varmt efter en stund och vi började svättas som grisar.

Ulrik tog av sig sin tröja och jag bara glottar på honom.

- Haha, hej?, säger han och fnissar.

- Inte mitt fel att du är sådär!?, säger jag och knuffar honom lite och ger honom en puss.

- Haha jag förstår dig att jag är HOT, mmmmmm, säger han.

- Say cheese!, säger jag och tar en kort.

 

 När vi är hemma går jag och Ulrik och sätter oss på en soffa i vardags rummet.

- Så hur är det med du och Caitlin då?, frågar Ulrik efter.

- Ingenvart, svarar jag.

- Mm, säger Ulrik och kollar på mig. Så vad vill du göra?

- Vad?

- Vad vill du göra nu då?, frågar han med ett leénde.

- Vet inte jag är ganska hungrig, säger jag.

- Jag med, vi kan laga mat?

- Yepp det kan vi!

Jag och Ulrik går till köket och börjar ta fram saker som vi behöver.

- Vänta...Vi har inte bestämt vad vi ska göra än?, säger jag och skrattar ijäl mig.

- Justdet!, säger Ulrik och skratttar.

Sen lägger vi allt tillbaka igen och börjar diskuterar.

Efter vi har ätit pratar vi lite.

Sen tar jag ännu en till foto.:

- Trött?, frågar jag honom.

- Jao ganska..., svarar han...

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

FORTSÄTTNINGEN FÖJER...

Av everythingisnothingwithoutlove - 3 november 2011 18:34

- Ok visst men jag ska bara gå och byta om, säger jag och går och byter om i mitt rum.

Caitlin var inte där när jag kom in varken då eller nu.

Efter jag har bytt om går jag tillbaka till Ulriks rum.

Ulrik hade också bytt om sig.

Han har en vit t-shirt och mjukis boxor. Jag har Mjukis byxor med ett vitt linne.

- Hej beautiful!, säger Ulrik när han ser mig komma mot honom.

- Hej handsome, säger jag tillbaks och skrattar.

- Wendy? Jag har något att fråga..., säger Ulrik.

---------------------------------------------------------------------------------------

- Jaaaa..., säger jag osäkert.

- Det är ju onsdag idag och torsdag kommer, sen fredag och sen hela helgen, sen börjar du skolan igen. Jag ska ha en konsert i Kungsbacka imorgon, så jag undrar om du vill följa med?

- Eeeee...imon?

"Det var allt jag kunde säga...jag har ju trott att han gillar mig, men inte så mycket!?"

- Yepp imon. Sen ska jag ha en konsert till på fredag nästan på samma ställe. Sen är jag ju ledig i helgen. Såå... Jag bara undrar om du vill följa med?, säger Ulrik och ler.

- Jaaaa, jätte järna!, säger jag och ler tillbaka...STORT.

- Okej, bra!

-  Jag vill jätte järna, ska fråga mamma först, säger jag och går till mammas rum.

Jag knackar på dörren men det var inte hon som öppnade.

- Hej...och vad vill du? säger killen som öppnade dörren.

- Eeeeee... nej inget! Jag trodde att det var någon annan som va i rummet..., säger jag och springer snabbt och knackar på mitt rum.

Men någon annan öppnade dörren, det var inte Caitlin.

"VART KAN DE VARA!?"

- Oj hehe ursäkta!, säger jag när personen öppnade dörren.

Jag springer tillbaka till Ulriks rum.

- Sååå, vad sa hon?, frågar han.

- Ingeting, hon var inte där, svarar jag och går till ett bord där jag hade glömt min mobil i vardagsrummet.

Jag tar upp den och ringer mamma.

- Hallå?, svarar hon.

- Mamma, vart är du!?

- Hemma? Jaa, vad gör du och Caitlin?

- Va!? Jag är i Malmö? 

- Hahha, du är rolig du. Men När ska du hem imorgon?

- Mamma jag skojar inte?, säger jag förbluffad.

- Men Caitlin sa att du skulle sova över hos henne?

- MEN JAG ÄR I MALMÖ!?

- Är du där med Ulrik???

- Jaaa.

-...Detta måste vi ta upp med Caitlin och hennes mamma!

- Men...Kan jag få åke med Ulrik till Kungsbacka till helgen?..., frågar jag osäkert.

-Hmmm...Men vi måste genast prata med Caitlin och hennes mamma!

- Men betyder det jaaa?

- Jag är ledsen men Caitlin kan bara inte ljuga sådär. Så det blir nej. Du får komma hem senast ikväll och så kan vi prata om det imorgon.

- Ok...hej då älskar dig, säger jag och lägger på.

Jag går till Ulrik och sätter mig på soffan jämte honom.

- Vad är det?, säger Ulrik och tittar konstigt på mig.

Det är inte så konstigt att han tittar konstigt på mig för jag ser förbluffad ut.

- ...Caitlin ljög för mamma att jag skulle sova över hos henne...Stockholm...hur kunde hon göra så mot mig, hennes bästa kompis sen förskolan!?

- Va varför?!

- Jag vet inte...

-...Ok men fick du följa med mig?

- Neee, vi måste lösa det "fallet" med Caitlin..., säger jag besviket.

- Ok...men när måste du åka då?

- Senast ikväll.

- Men jag ska åka ikväll med så kan vi ta samma taxi till tågstationen.

Jag går till bordet där jag glömt min kamera, tar upp den och sedan till Ulrik.

- Say cheese!, säger jag och tar kort:

 

- Öööö, vaaa?, säger Ulrik och vaknar upp från sin dröm värld.

- Hahah!, skrattar jag och visar Ulrik bilden.

- Den var ju jätte snygg!!, säger Ulrik och skratttar. Jag kommer att sakna dig, säger han och pussar mig lätt på läpparna.

- Jag kommer att sakna dig med...

- Men ring mig om det blir ändrade planer, säger han och ler.

- Haha alright!


Hemma:

Jag ringer på dörren och mamma öppnar.

- Hej!, säger hon och kramar mig.

Jag kramar henne tillbaka.

- Hej!, säger jag.

- Caitlin är här, säger mamma...

--------------------------------------------------------------------------------------------------

To Be Continued...

Av everythingisnothingwithoutlove - 3 november 2011 09:33

Sorrry guys! Jag är upptagen med låtskrivandet så har inte tid för att blogga, jag bloggar när jag har tid!

Ovido - Quiz & Flashcards