Alla inlägg under maj 2012

 

Vi sätter oss under ett träd.

- Vad har du short idag när jag har varit borta i skolan då?, frågar jag och slickar på glassen.

- Jag vakade över dig, säger Aaron och skrattar.

Jag ler.

- Du har glass på kinden, säger han och böjer sig närmare mig.

Han slickar bort glassen på min kind, jag känner hur min kropp ryser.

Aaron fnissar.

- Förlåt, jag var tvungen, säger han och ler.

- Jag kan bli van, säger jag och blir lite röd i ansiktet...

 

Han ler och kysser mig mjukt på läpparna, jag känner hans varma, tunga, den smakar vanilj.

Jag ryser till.

Åååh vad han är en bra kyssare!

- Jag älskar dig, säger han efter kyssen och ler varmt mot mig.

- Jag älskar dig också, säger jag och ler tillbaka mot honom.

Efter vi har ätit upp glassarna går vi till vattnet.

Jag står några meter ifrån honom, han ser verkligen ut som en ängel.

- Kom!, säger han och ler.

- Jag kommer!, säger jag och springer mot honom.

Han fångar mig och kastar mig i vattnet.

- Waaa!, får jag fram.

Aaron skrattar.

- Nu ska du få!, säger jag och skvätter vatten på honom.

Det är kallt i vattnet.

- Du fryser, säger Aaron och kramar mig.

- Det gör inget, jag klarar mig, säger jag och tittar på honom.

- Men du kommer att bli förkyld, kanske sjuk, sägerg Aaron.

- Nej, det kommer jag inte, jag lovar, säger jag och ler mot honom.

Jag vill inte att han ska oroa sig över mig, jag vill att han ska ha det roligt... Jag vill inte att han ska bry sig så mycket om mig.

- Aaron, jag kommer att må bra!

- Nej, säger han emot.

Jag skakar på huvudet och går ifrån vattnet.

Sedan tar jag på mig mina kläder och skor.

- Förlåt, säger Aaron jämte mig.

Vi går till hans bil och sätter oss.

- Det gör inget, jag vill inte att du ska bry dig för mycket om mig. Jag klarar mig på egen hand också, ska du veta, säger jag till honom och ler.

- Jag vet det, men jag bryr mig om dig, säger han och ler tillbaka, sedan kysser han mig på pannan. .... Jag älskar dig.

Han börjar köra hem till mig.

När vi är framme går jag av bilen...

- AHHHHHHHHHHHHHH!!, hör jag en kvinna skrika, hon springer ovanligt snabbt, mot mig... Hon ser verkligen läskig ut, hon klär sig i svarta kläder.

- Riley!!, hör jag Aaron skrika.

- Hon är desperat! Det kan vara lite svårt att göra av med henne!, hör jag Chase ropa jämte mig.

- Riley, spring därifrån!!!!, hör jag Chase och Aaron ropa.

Jag kan inte röra mig, jag är fast. Jag borde springa men jag är fast. Mina knän är för svara.

Hon kommer närmare och närmare, hjärtat bultar saktare och saktare, nu blir det svårt för mig att andas.

Chase tar tag i kvinnan och hon tar tag i mig.

Hon river mig på halsen ner till magen, det gör ont.

Smärtan växer i hela kroppen och jag faller ner på marken.

- Riley!, ropar Chase och Aaron.

Det blöder, jag blöder... mycket.

- AAAAHHH!, hör jag kvinnan skrika, der var Chase... han har gjort av med henne, hon blev till aska.

- Riley, Riley. Stanna med mig!, säger Aaron.

Hans vackra och fina leende är borta, de har blivit upp och ner vändt till ledsna.

- Chase, vänd dig om!, säger Aaron.

Chase tittar förvånat på Aaron.

- Nej! Nej! Du din!, klagar Chase och blir blek i ansiktet, han blir arg.

- För henne!, säger Aaron.

Chase går med tunga steg ifrån oss och blundar.

- Det kommer att göra lite ont, säger Aaron och sätter sig framför mig.

Han tar av mig min jacka och sedan min hoodie.

Jag försöker vänta mig om och titta om det är några som kommer gående förbi, men det går inte, halsen gör för ont.

- Oroa dig inte. Det kommer att göra on om du vrider på halsen. Vi är osynliga, säger Aaron och försöker le mot mig.

Men det blev ett misslyckat leende.

Han lutar sig mot min hals.

Jag känner hans tunga slicka mig, från halsen ner till magen.

Det svider mycket.

Han slickar mig tills såren inte är lika ljupa längre, sen smeker han mig.

Såren är borta, inte en liten enda sår har jag på min kropp längre.

- Tack, tack, tack!, säger jag och ger honom en stor bamse kram.

- Du behöver inte tacka mig, det är mitt jobb att skydda dig, säger Aaron och ler.

Denna gången ler han på riktigt.

- Men det behöver inte betyda att jag inte får tacka dig!, säger jag och skrattar.

- Jag älskar dig..., säger han och kysser mig mjukt på läpparna.

Hans tunga med mina, känns helt underbart.

- Säg till när ni är klara, säger Chase argt och går.

Efter kyssen ställer jag mig upp.

- Vi måste till din morfar, nu, säger Aaron och ställer sig också upp.

Jag nickar.

Vi kliver sätter oss i hans bil och han börjar köra igen.

Jag kan inte tro att Aaron...slickade mig...., tänker jag och rodnar.

Det bubblar i hela mig och jag ryser till.

Aaron fnissar.

- Vad?, frågar jag.

- Du sa att du kunde bli van med det, säger han och skrattar.

Jag rodnar och slår honom lätt på armen.

- Ni sa aldrig till mig när ni blev klara, säger Chase i baksätet.

Det blir tyst i bilen...

 

FORTSÄTTNINGEN FÖLJER!

- Det gör inget, oroa dig inte, säger jag och ler mot honom.

- Det gör det visst, säger han och håller mina händer.

Det kitlas i handflatorna, det känns skönt och inte lika ont längre.

Aaron släpper dem.

Jag tittar på handflatorna, det finns inte en enda skrapa på dem.

- Hur?...., frågar jag honom men sen kom jag på... jag kom på att han var en ängel.

Han ler snett mot mig.

Jag ler tillbaka.

Sedan gjorde han samma sak på mitt knä.

- Hope.... är, är han din pojkvän?, frågar Em.

Jag börjar fnissa och tittar på Aaron.

- Svårt att tro, men ja, säger jag och ler...


- Vad gör du här?, frågar jag Aaron.

- Jag tänkte att jag kunde köra dig hem, svarar han.

- Men det behövs inte, jag kan gå hem själv, vet du va?, frågar jag och ler.

- Ja, jag vet. Men jag kan ju inte tillåta dig gå ensam i en stad som du inte känner till!, svarar Aaron och ler.

- Men jag har Em och Rosee med mig, de är mina grannar, säger jag.

- Ok, men då kan jag ju köra er hem, säger Aaron och ler mot oss tre.

- Gör du det?, frågar Rosee.

- Yepp, svarar Aaron.


När Em och Rosee har gått av sitter jag och Aaron fortfarande kvar i bilen.

- Tack för att du körde hem mig och mina vänner, säger jag och ler mot honom.

Han ler tillbaka, hans varma hand kramar mina, hans vackra leende gör mig svag och hans lukt, luktar som himlen.

- Du, du gör mig svag, vet du det?, frågar jag honom och ler.

- Jag vet, säger Aaron och ler tillbaka.

- Jag älskar dig, säger jag och kysser hans mjuka och varma läppar.

- Jag älskar dig mer, säger han efter kyssen, sen kysser han mig.

*knack, knack, knack*

Jag rycker till och avslutar kyssen.

- Aaw, hör jag mamma utanför bilen.

Jag tittar på henne med en "du förstörde stämningen!" blick.

Hon skrattar och sedan säger:

- Din present!, säger hon och springer in i huset.

- Ugh, min mamma...., säger jag och Aaron fortsätter meningen.

- Är bäst, säger han.

- Det var inte det jag skulle säga men... yepp, det är hon!, säger jag och kliver av bilen.

Sedan går jag in i huset och letar efter mamma.

- Mamma vart är du?, frågar jag.

- Här!, hör jag henne i köket.

Jag går till köket och där ser jag henne med en Mac laptop i handen.

- Grattis i efter efterskott!, säger hon och ler.

- Mamma det behövs inte! Jag har redan allting som jag vill ha!, säger jag och kramar henne. Tack så jätte mycket!, säger jag tacksamt och släpper taget.

- Så vad ska du och Aaron hitta på idag?, frågar hon mig.

- Jag vet inte, vi har inte planerat något, svarar jag.

- Säg till honom att komma in!, säger hon och sätter sig på kökssoffan.

Jag går ut till bilen och säger till Aaron att han ska komma in.

- En Mac laptop, du brukar inte bli behandlad såhär, säger Aaron.

Jag skakar på huvudet.

- Vad vill du göra idag?, frågar jag.

- Vara med dig, svarar han och ler.

- Vad ska vi göra?, frågar jag.

- En massa saker, svarar han och vi går in i huset.

- Hej Aaron!, säger mamma och de kramas.

- Hej miss Johnson, säger han efter kramen.

- Vill ni ha fika?, frågar mamma och går till köket.

Jag tittar på Aaron och ler.

- Ja tack, svarar han och ler tillbaka.

Jag tar hans hand och vi går till köket.

Jag och Aaron hjälper mamma att ta fram kakor, glas, koppar och dricka.

Efter fikat bestämmer jag och Aaron att vi ska ut.

Vi säger hejdå till mamma och sedan sätter vi oss i Aarons bil utanför huset.

Det är varmt ute, jag har aldrig varit med en sådan varmt vinter innan, jag och Aaron har bestämt oss för att bada.

- Vart kan jag byta om?, frågar jag.

- Där borta, svarar han och pekar på en stuga.

Jag går in till damtoaletten och byter om.

Efter jag har tagit på mig simdräkten går jag ut.

Där väntar Aaron på mig.

Jag stelnar till.

Jag ser hans snygga överkropp igenom hans tröja.

- Haha, skrattar Aaron.

Han skrattar säker åt min "WOW min".

Jag skakar av mig mina tankar och springer ner till stranden.

- Kom!, ropar jag och väntar på att han ska springa.

Han kommer springande mot mig och jag springer ifrån.

- Jag kommer att ta dig!, säger han och kommer ikapp mig.

Han stannar till, kramar mig och sedan lyfter upp mig.

- Waa!, får jag fram.

Jag inser att folk stirrar på oss.

Det är många på tranden, kanske tjugo familjer.

Aaron släpper ner mig på marken igen.

Jag skrattar och sedan kysser jag honom.

- Kom vi går och köper glass, sägen Aaron och vi går hand i hand till en kiosk och köper glass.

 

Vi sätter oss under ett träd.

- Vad har du short idag när jag har varit borta i skolan då?, frågar jag och slickar på glassen.

- Jag vakade över dig, säger Aaron och skrattar.

Jag ler.

- Du har glass på kinden, säger han och böjer sig närmare mig.

Han slickar bort glassen på min kind, jag känner hur min kropp ryser.

Aaron fnissar.

- Förlåt, jag var tvungen, säger han och ler.

- Jag kan bli van, säger jag och blir lite röd i ansiktet...

FORTSÄTTNINGEN FÖLJER!!

Ovido - Quiz & Flashcards