Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

If I had wings. del 4

Av everythingisnothingwithoutlove - 21 mars 2012 09:30

Aaron Angel Down och Chase Angel Up... Varför just Angel? Varför just Up eller Down?

- Varför heter dem det?

- Det kan jag inte svara på men jag kan berätta en historia, säger morfar och harklar.

- Gör det, säger jag nyfiket.

- The Mystic Hills, denna lilla staden, för länge sedan skickades änglar till jorden, först till staden denna lilla staden.

Sedan spreds änglarna sig. Det finns många olika arter, två av dem är en fallen ängel och en skydds ängel.

En skydds änglar är änglar som skyddar vi människor, var och en männicka har en egen skydds ängel som skyddar. Fallna änglar är änglar som skyddar människor som har förlorat sina skydds änglar.

En fallen ängel förkottas för Down och en Skydds ängel kallas för Up. De ger ett speciell halsband till personen ängeln älskar, om halsbandets blomma är röd betyder det att den verkligen älskar, om blomman är vit betyder det att den inte har känslor, berättar morfar och ler...


Efter vi har druckit upp våra te kör morfar hem mig.

- Hälsa till din mamma att jag säger hej, säger han och kör iväg.

Jag låser upp dörren och sedan låser efter mig.

- Hej mamma!, ropar jag.

- Hej!, hör jag hennes röst säga förvånat.

Hon kommer gående mot mig.

- Vad gör du här nu? Skulle inte du sova över?, frågar hon mig.

- Nej, jag ville inte sova över där. Jag fegade ur, ljuger jag.

Mamma skrattar.

- Ok, welcome home bäbis, retar mamma mig.

- Mamma..., säger jag och ler mot henne.

- Ok, klockan är mycket, lägg dig nu, säger hon och ler tillbaka.

- Jag ska, säger jag och går till mitt rum.

Jag gör iordning mig och sedan går jag till mammas rum och pussar henne en godnatt puss.

Jag går till mitt rum igen och lägger mig under täcket på sängen och tittar på halsbandet som Aaron gav mig, blomman är nu röd, den var rosa när jag fick den.

Det är ju omöjligt... Aaron kan inte vara... en ängel?... Han är en ängel.

Jag går upp från sängen, rotar i fickorna i mina gamla jogging byxor tills jag har hittat mobilen.

Jag ringer till morfar och efter fem samtal senare svarade han.

- Hallå?, svarar han.

- Hej morfar det är Hope, varför bjöd du Aaron till min födelsedags fest?

- ...Därför att han ville lära känna dig, svarar han lugnt men lite oroligt.

- Han är en ängel, eller hur?, frågar jag.

- Nej, säger han.

- Morfar ljug inte, jag fick ett halsband av honom och det är en blomma i, och jag kan se honom skina i sol ljuset, säger jag allvarligt.

- ... Ja, han är en ängel.

- ... Är Angela verkligen hans mamma?

- Ja, säger han säkert.

- Är Chase också en ängel?

- Ja, säger morfar.

- Ok, det är allt jag behöver veta. Tack för informationen!, säger jag och lägger på.

Jag behöver prata med Aaron nu.

- Chase?... Chase?, viskar jag. Chase, är du här?, frågar jag.

Jag känner mig lite galen men jag måste göra det som jag måste göra.

- Chase?, frågar jag igen.

- Ja, det är mitt namn, hör jag Chase röst säga bakom mig.

Jag vänder mig om och där ser jag honom.

- Chase, säger jag, tar hans hand och sedan går till min säng.

Vi sätter oss ner.

Jag märker att hans hand är lika varm som Aarons, jag släpper den.

- Vad ville du?, frågar han.

- Jag vill att du ska berätta... en massa saker, säger jag och ler mot honom.

Han ler tillbaka.

- Du är vacker, säger han och försöker flörta med mig.

- Ja, du med, säger jag snabbt och rodnar.

- Jag vill ge dig denna, säger han och tar fram ett halsband med en ros i.

- ... Du gillar mig, säger jag häpet.

- Och jag vill veta hur du känner, säger han och ler.

Han sätter på mig halsbandet.

Blomman blir biege.

- Jaha..., säger han och suckar.

Nu har jag två halsband på mig, en av Aaron och en av Chase.

Aarons halsband är röd och Chases är rosa.

- Tack för halsbandet, säger jag och pussar honom på kinden.

Han tittar på mig.

- Är du och Aaron släkt?, frågar jag.

- Jasså... Aaron, du vill veta om Aaron... Varför frågar du inte honom?, säger Chase både surt och ledsen.

- Det var faktikst om båda.

- .... Ja, vi är halv bröder. Min pappa är gift med hans mamma.

- Jaha..., säger jag. ... Hur gammal är du?

- Nitton, svarar han.

- Och hur gammal är Aaron?..., frågar jag och hjäspar.

- Tjugoett... Du borde gå och lägga dig, klockan är mycket, säger Chase.

Jag lägger mig under täcket, rätt som det var kom jag på en sak.

- Chase! Jag är nästan naken!, säger jag och kastar en kudde på honom.

- Aj, Bry dig inte jag har sett dig många gånger, säger han och ler.

- Har du sett mig naken?, frågar jag lite surt.

- Nej, men det skulle jag vilja, säger han och fnissar.

Jag skakar på huvudet och försöker sova.


- Pilla inte på henne! Hon kommer att vakna!, hör jag Chases röst viska.

Det är någon som smeker min kind.

- Hör du mig eller? Aaron!, hör jag Chase viska.

Aaron!!!

Jag öppnar ögonen och några centimeter, framför mig ser jag Aaron.

Han skysser mig mjukt och sakta på läpparna medan mitt hjärta nästan stannade.

- Godmorgon, säger han och ler mot mig.

Jag ler tillbaka.

- Godmorgon, säger jag och kysser honom igen.

Hans läppar är så mjuka, lena och varma.

- Ni vet väl att jag lider av att ni kysser varann, så sluta, säger Chase surt.

Jag skakar på huvudet och går upp från sängen.

- Vart ska du?, frågar Chase.

- Ingen stans, svarar jag.

Jag går till garderoben och tar fram några klädplagg och smycken, sedan går jag till toaletten, tvättar ansiktet och bortstar tänderna.

Sedan går jag till köket, frukosten är framdukat igen.

- Det måste vara Aaron..., viskar jag lågt och ler för mig själv.

- Jag skulle också göra det om jag var fri, men jag måste vakta dig, hör jag Chase säga bakom mig.

- Varför måste du vakta mig?, frågar jag.

- Därför att det är farligt överallt, svarar Chase och försvinner.

- Godmorgon!, hör jag mamma säga.

Jag vänder mig om.

- Godmorgon mamma!

- Skolan börjar på måndag, säger hon.

- Ok, vad var det för jobb jag fick?

- På en resturang, säger mamma och ler.

- Bra!, säger jag och ler tillbaka.

- Jag ska till morfar, hänger du med?, frågar hon.

- Jag stannar nog hemma.

- Om du ska göra något idag får du ringa mig, ok, säger hon.

Jag nickar.

Efter jag har ätit frukost tittar jag på halsbandet jag fick från Aaron, blomman är vinröd och Chases blomma är rosa, igår var den biege...

Jag går till mitt rum igen och på sängen sitter Aaron...

FORTSÄTTNINGEN FÖLJER...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag. - Självklart får du det!, säger han och ler. Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel. Han tar min hand och håller den. - Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han. - ...

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

Ovido - Quiz & Flashcards