Alla inlägg under april 2012

Av everythingisnothingwithoutlove - 16 april 2012 17:45

- Skolan börjar på måndag, säger hon.

- Ok, vad var det för jobb jag fick?

- På en resturang, säger mamma och ler.

- Bra!, säger jag och ler tillbaka.

- Jag ska till morfar, hänger du med?, frågar hon.

- Jag stannar nog hemma.

- Om du ska göra något idag får du ringa mig, ok, säger hon.

Jag nickar.

Efter jag har ätit frukost tittar jag på halsbandet jag fick från Aaron, blomman är vinröd och Chases blomma är rosa, igår var den biege...

Jag går till mitt rum igen och på sängen sitter Aaron...


- Jag vill visa dig ett ställe, säger han.

- Vart?, frågar jag och ler.

- Du får se..., säger han och ler tillbaka.

- Vänta, jag ska göra iordning mig och ringa mamma, säger jag.

Efter jag har gjort iordning mig och ringt mamma går jag och Aaron ut.

- Vart är Chase?, frågar jag förvirrat.

- Här, hör jag Chase säga i närheten av mig.

Aaron ledde mig till en skog.

Där går vi in och lägger oss på marken.

- Har du känslor för Chase?, frågar Aaron lite oroligt.

- Neej, svarar jag och rynkar på pannan.

Jag vet själv inte hur jag känner för Chase.

- Jag hoppas att din mun har rätt för att... halsbandets ros blir mer och mer röd..., säger Aaron och biter ihop käkarna.

Det blir tyst en liten stund, då börjar jag:

- Ska du inte skydda någon?, frågar jag.

- Nej, ingen i byn har förlorat sina skydds änglar, svarar Aaron.

- Det är väl bra, säger jag.

- Mmmm, mummlar han.

- Är du arg på mig?, frågar jag oroligt.

- Varför skulle jag vara det?, säger Aaron.

- Jag vet inte, du verkade arg, säger jag och kysser honom försiktigt, hans läppar är varma, mjuka och lena.

När vi har legat där en stund går vi till ett annat ställe där Aaron skulle visa mig.

Han tar mig till en strand.

Denna vintern är inte så kall, det är plusgrader ute.

Aaron knäpper upp sin skjorta.

- Fryser du?, frågar han och ler mot mig.

Jag nickar som svar, sedan trycker han tätt intill sig.

- Du är så varm, säger jag och vilar mitt huvud på hans axel.

- Jag älskar dig, viskar jag till honom.

- Jag älskar dig med, säger han och kysser mig på pannan.


NÄSTA DAG:

- Hope! Hope, vakna! Hope!, hör jag mamma säga jämte mig.

Jag öppnar trött ögonen ch hjäspar.

- Jaa?, frågar jag mamma som sitter jämte mig.

- Du ska till skolan om trettio minuter!, säger mamma oroligt.

- Ok, säger jag trött och sätter mig försiktigt upp.

Det tog tjugo minuter för mig att äta, ta på mig, borsta tänderna och tvätta ansiktet.

Sedan kör mamma mig till skolan.

- Tack för att du körde mig, det behövde du inte, säger jag till henne.

- Ingen orsak, ... jag har en till födelsedagspresent till dig hemma, säger hon och ler.

Jag tittar konstigt på henne.

- Okej..., säger jag.

Efter mamma har åkt, framför mig ser jag skolan.

Den är inte så stor jämfört med min andra skola med niohundra elever, denna skolan har trehundra elever.

Jag tar ett ljupt andetag och börjar gå in i skol byggnaden.

Rätt som det var tar någon mig på rumpan och jag hoppar till.

Killen sprang iväg.

- Hey!, säger jag och blir röd i ansiktet.

Sedan sprang jag in i skolan.

Jag går till Engelskan.

- Hej!, säger lärerane och hälsar på mig.

- Hej, säger jag blygt och ler.

Läraren presenterar mig för klassen.

När vi har lunch går jag till ett bord, där sitter tjejen som jag inte hann prata med på min fest och hennes kompis.

- Hej, får jag sitta här?, frågar jag och ler mot dem.

- Ja visst, säger de snällt.

Jag sätter mig och börjar äta.

- Är inte du den nya tjejen? Jag har alldrig sett dig förr, säger en tjej jämte mig.

- Ja, jag är den nya tjejen, säger jag och ler.

- Hej, jag heter Emma men kallas för Em, säger hon och hälsar.

- Jag heter Hope, säger jag.

- Och jag heter Rosee, säger tjejen som var på min fest.

Efter att den sista lektionen är slut går jag, Em och Rosee till mitt skåp och jag tar mina saker.

Sedan hör jag en grupp med tjejer komma springande mot oss och sedan ut från skolan.

- Omg! Är han här!?, hör jag tjejen jämte oss.

- Vem är här?, frågar jag Rosee och Em.

De rycker på axlarna och vi tittar frågsamt ut, men ser ingen, bara en grupp tjejer.

- Vem är här?, frågar Em en tjej som är påväg ut.

- Världens och stans snyggaste, hetaste och sexigaste kille!, svrarar hon snabbt och springer ut.

- Ska vi gå och kolla?, frågar Em.

- Visst, säger jag och ler mot henne.

Sedan går vi ut.

Framför mig ser jag en grupp tjejer med mobiltelefoner i händerna redo för att ta kort.

Jag, Em och Rosee tränger oss i tjejgruppen.

- Jag ångrar mig att vi kom hit!, säger jag samtidigt som jag blir mosad och trampad av tjejerna. Aoch!, viskar jag för mig själv och ramlar ner på trotoaren.

Jag krapar i mig mitt vänsta knä och mina handflator.

Det börjar svida och värka och jag känner hur blodet rinner från knät.

- Riley!, hör jag en bekant röst ropa oroligt.

Jag tittar upp snabbt och framför mig ser jag Aaron.

Han hjälper mig upp och kysser mig mjukt och sakta på läpparna.

Jag hör de andra tjejerna skrika och gapa.

- Du är skadad!, säger Aaron oroligt efter kyssen.

- Det gör inget, oroa dig inte, säger jag och ler mot honom.

- Det gör det visst, säger han och håller mina händer.

Det kitlas i handflatorna, det känns skönt och inte lika ont längre.

Aaron släpper dem.

Jag tittar på handflatorna, det finns inte en enda skrapa på dem.

- Hur?...., frågar jag honom men sen kom jag på... jag kom på att han var en ängel.

Han ler snett mot mig.

Jag ler tillbaka.

Sedan gjorde han samma sak på mitt knä.

- Hope.... är, är han din pojkvän?, frågar Em.

Jag börjar fnissa och tittar på Aaron.

- Svårt att tro, men ja, säger jag och ler...

FORTSÄTTNINGEN FÖLJEEEER!!! :D INJOy!

Ovido - Quiz & Flashcards