Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Welcome to reality del. 8

- Mia, nu måste vi ha en mys kväll!, säger jag och går till köket.

Mia går efter mig.

Jag tar fram chips, godis och läsk.

Sedan går jag och Mia till mitt nya rum och tittar på Wild Child.

Kvällen har varit såååå roligt.

Jag blir väldigt trött därefter och går och lägger mig tidigt.

- Mary?...Mary?..., hör jag en bekant röst.

Jag öppnar trött och sakta ögonen.

Jag ser inte riktigt vem det är.

- Vad gör du här så tidigt på morgonen, pappa?, säger jag trött.

- Va? Det är den snygga Ethan!, hör jag min kusin säga....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Va!? Vad gör du i mitt rum!? Har du inte lärt dig att knacka!?

- Haha lugna dig! Jag har saknat min kära kusin Mary så jag kom hit utan att knacka på och kollat på dig sova, säger han retsamt.

Jag himmlar med ögonen och suckar.

- Ok, nästa gång du kommer hit ska du knacka!

- Ok, säger han lugnt.

- Lovar?, frågar jag och tittar osäkert på honom.

Innan han svarar säger jag:

- Apap! Ok du lovar! Så gå ut, jag ska byta om!, säger jag och drar honom ut från mitt rum.

Eftersom det är varmt idag tar jag på mig något lätt.

Sedan sätter jag upp håret i en knut med flätor bakom skallen.

Jag sminkar mig lite och sedan går jag till köket.

Ethan var inte utanför mitt rumm...who cares?

Jag gör en macka och häller upp ett glas juice.

Efter jag har ätit går jag ut till poolen och sätter mig på en solstol.

Där ser jag Ethan med min bror, Oliver.

- Oliver!!, säger jag och springer mot honom.

- Mary, spring inte. Du kan skada dig!, ropar han och ser skrämd ut.

- Lugna dig!, säger jag och går istället.

Oliver ställer sig upp och kramar mig.

- Hej!, säger jag och frortsätter krama honom.

- Saknat dig! Det var ju fyra månader sedan!, säger han.

- Varför har du flyttat hemifrån?, frågar jag surt.

- Därför att jag inte pallar med mamma och pappa!, säger Oliver.

Jag suckar.

- Kom så simmar vi!, säger Ethan och ler.

- Nej..., säger jag och går tillbaka och sätter mig på solstolen.

Jag sitter sär i kanske en halv timme sen blir jag trött på det.

Jag går in till mitt rum och sätter på tvn.

På nyheten pratar de om råttar som har sprits i Kina.

- Ew..., viskar jag för mig själv oc stänger av tvn.

Jag suckar och lägger mig på sängen.

*knack, knack*

- Vem?, frågar jag.

- Ethan!...

-...Vad vill du?

- Jag vill gå på en promenad med dig!

- Fråga mina föräldrar! Jag behöver inte gå på en promenad!, säger jag retsamt.

Han skrattar utanför.

- Ok... om jag bjuder dig på en dejt?...på en promenad?, frågar han.

Jag fnissar och går ut från mitt rum.

- Nej, inte en dejt. Bara en kusinpromenad!, säger jag och ler.

- Visst!, säger han nödjt.

Vi går ut från huset och börjar gå till en park.

- Varför ville du gå på en promenad?, frågar jag.

- Därför att jag inte har sett dig på länge, svarar han.

- Jag har inte heller sett dig på länge och jag är inte lika sugen på att gå på en promenad med dig, säger jag surt.

- Varför vill du inte gå med mig?... Du är sur på mig för att jag dumpade dig när vi var ihop för två år sedan.

- Nej!?, säger jag och försöker låta som att det inte är sant.

- Säkert?, frågar han och skrattar.

 

Jag skrattar och säger:

- Ok, det kanske är sant men jag gillar inte dig på samma sätt längre! För mig är du bara en korkad, dumskalle ...kusin!

- Haha, jasså?

- Yepp!

- Men vad kommer du att säga om jag säger att jag gillar dig mer än en kusin?, frågar Ethan och tittar på mig.

Jag stannar till.

Vad ska jag säga?, täker jag. Jag kan spela....

- Uuum...Nej, jag gillar inte dig på det viset och det vet du, säger jag och försöker att vara seriös.

- Så att du vet, du är ganska dålig på skådespeleri, prova alldrig det, säger han och fnissar.

- Det ska jag inte...

- Du kan inte ljuga för mig.

- Om du redan vet, så varför frågar du?, frågar jag irriterad.

- För att jag vill höra det från din mun att du gillar mig mer än en kusin.

- Vet du varför jag inte vill säga det?...För att jag vet inte hur jag känner för dig, säger jag förvirrad.

Jag vänder mig om och går mot huset igen.

- Mary vänta! Förlåt.

- Killar säger alltid förlåt och inte menar det, jag är trött på det! Hur många gånger har du sagt förlåt till mig?

- Några gånger...

- Några gånger...., ekar jag och springer in i huset och sedan till mitt rum.

Jag stäcker dörren hårt efter mig och undrar vart mina föräldrar, Oliver och Mia är.

Jag tar upp mobilen från nattbordet och ringer upp Mia.

- Hej, svarar hon efter en samtal.

- Hej, vart är ni?, frågar jag.

- Vi är hos mormor, säger hon utråkad.

- Haha, jag kan höra hur roligt du har det, säger skojar jag och märker att jag är på gott humör igen.

- Haha, kom järna och hälsa på!...Vi får kakor!, säger hon.

Jag skrattar lite och säger sedan:

- Hur länge ska ni vara där?

- Till skolan sju.

- Alltså om fyra timmar, säger jag och suckar.

När vi har lagt på lägger jag mobilen tillbaka på bordet.

Jag hör Jacobs raska fotsteg komma mot min låsta dörr.

Sedan börjar han knacka.

Jag håller för öronen och sedan sätter jag på mp3 spelaren.

Jag tar upp mobilen igen och tittar på displayn, jag har tjugotre missade samtal från Jacob.

- Mary, snälla öppna!, hör jag Eithan säga.

Jag struntar i honom och ringer upp Jacob istället.

Först tvekade jag men sedan bestämde jag mig.

- Hej!, säger han glatt med en klump i halsen, han har gråtit.

Det har jag varit med om ofta, att killar gråter över mig.

- Hej, förlåt att jag inte har svarat, ursäktar jag.

- Ha! Ska du säga förlåt till mig ?, frågar han häpet.

Jag suckar och säger:

- Ja...snälla. Säg inte förlåt Jacob.... Jag förlåter dig, säger jag.

- Mary jag ber dig! Öppna!, hör jag Eithan säga utanför.

Jag börjar fnissa.

- Varför har du så högt musik på?, frågar Jacob.

- Min dumma kusin är kär i......., jag tystnade och förtsätter:

- Ja men vi ses om några dagar, måste gå, hejdå!, säger jag och lägger på.

Sedan stänger jag av mp3 spelaren och öppnar dörren.

- Vad vill du?, frågar jag irriterad.

- Jag vill be om förlåtelse, säger han och sätter sig på knä.

- Är du dum eller?, frågar jag och brast ut i skratt.


1 ÅR SENARE:

Jacob är inte kär i mig längre och det är jag glad för, han är ihop med Cat igen.

Ethan är på konsert med hans rockband så han har inte tid med att ha något tjej.

Och slutligen jag, jag och Tyler...


THE END!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Får jag sitta jämte dig?, frågar jag. - Självklart får du det!, säger han och ler. Jag sätter mig jämte honom och vilar mitt huvud på hans axel. Han tar min hand och håller den. - Du är så unik jämnför med alla andra tjejer, säger han. - ...

Av everythingisnothingwithoutlove - 31 december 2019 14:45

- Vet du hur jag kommer hem?, frågar jag oroligt efter. - Tyvär inte, svara Emily och rycker på axlarna. - Finns det någon som blev hittad på samma ställe som jag... nu eller förr?, frågar jag. - Jag vet inte, svarar hon och tittar oroligt på m...

Av everythingisnothingwithoutlove - 18 februari 2014 23:15

- Det finns inga riddaren eller en hemlig port till en annan dimention, dummer!, skriker jag till min lillebror som håller på att peta mig med en plast svärd.   5 ÅR SENARE: - Om du var en kändis, hur skulle du le?, frågar jag John och ler. -...

Av everythingisnothingwithoutlove - 19 januari 2013 14:45

- Hope!, ropar morfar och ler glatt. - Hej!, säger jag och kramar honom, han luktar likadant somalltid,kaffe. - Hur mår du,har du en magi humor?, frågar han och skrattar. Ptsh, morfar och hans dåliga skämt, tänker jag opch skrattar. - Lite...

Ovido - Quiz & Flashcards